Hoe ga jij om met een plotselinge stop van boekingen?

Your grandparents were called to war.
You are being called to sit on a couch.
You can do this!

De wereld heeft op dit moment een flinke uitdaging te verwerken met het Coronavirus. Zie de actuele informatie op de website van het RIVM. En dat voel jij als accommodatie eigenaar direct. Je ontvangt minder boekingen of misschien wel helemaal geen boekingen meer. En reservering die je al had worden geannuleerd.

Toch is het bijzonder om te zien dat mensen met een andere blik kijken naar de waan van de dag. Hoe moeilijk sommige mensen het ook hebben.

Gelukkig zijn er veel mensen die elkaar helpen waar het kan. Ik zie ouders met hun kinderen in de speeltuinen. De wandelpaden die normaliter tussen de middag vrijwel leeg zijn, zijn nu ineens behoorlijk vol. Laten we hopen dat mensen gepaste afstand bewaren. En dat de waanzin van het hamsteren nu klaar is.

Zoals meer mensen in mijn omgeving, heb ik een extra uitdaging te verwerken. Medio vorige week is mijn schoonmoeder met een ernstig herseninfarct in het ziekenhuis opgenomen. Haar situatie is nog altijd erg onzeker. Per dag mag maar één persoon haar bezoeken. Voor zolang dat mag… We manoeuvreren binnen de opgelegde regels en proberen er het beste van te maken.

Zoals iedereen er op dit moment het beste van probeert te maken. Daar ben ik van overtuigd!

We can do this!

En dan denk ik aan de periode die voor ons ligt. Ik hoop dat men in staat is om de mooie gedachtes, het saamhorigheidsgevoel, het zorgen met en voor elkaar vast te houden.

Ook als deze lastige periode voorbij is. Dat we later niet terugkijken en zeggen: “Het was bijzonder maar direct erna ging alles in alle hevigheid verder zoals daarvoor. Alsof er niets gebeurd was.”

Annuleringen?

Ik mag geen aannames doen. Maar het kan haast niet anders of jij hebt als eigenaar van een vakantiehuis, B&B of hotel te maken met annuleringen? Dat is natuurlijk niet fijn – en dat is een understatement.

Wat denk jij dat er gebeurt als deze periode achter de rug is en we met zijn allen proberen om de boel weer op te pakken? Hopelijk gaat iedereen dan weer zijn vakantie plannen. En jouw accommodatie boeken!

Maak gebruik van deze periode om eens te kijken naar jouw website:

  • Is je website 100% op orde? Of kan deze wel een opfrisbeurt gebruiken?
  • Sluit je website wat uitstraling betreft aan bij jouw accommodatie?
  • Kunnen de bezoekers van jouw website direct bij je boeken? Daardoor krijg je meer boekingen binnen.

Bereid je nu alvast voor!

Om jou op weg te helpen bied ik je twee mogelijkheden:

(1) E-book

11 superbelangrijke elementen van jouw websiteIn mijn e-book

10 + 1 superbelangrijke elementen van jouw website
en bijbehorende tips wat je er allemaal mee kan doen

geef ik je handvatten hoe jij met een goede website meer boekingen realiseert!

(2) Websitescan of strategiesessie

Wil je direct wat meer de diepte ingaan? Ook dat kan. En wel met een ONLINE (en dus Corona veilig) overleggesprek met mij over jouw website.

Je kunt nu helemaal gratis en vrijblijvend een uur online overleg met mij boeken. Je zit nergens aan vast.

We will do this!

Ook in deze spannende tijd help ik jou verder. Omdat vrijwel alles online gaat, kan dit gewoon doorgaan. Met een online verbinding maken we persoonlijk contact. En dat is wel zo prettig.

We zijn natuurlijk allemaal benieuwd hoe de situatie zich de komende tijd gaat ontwikkelen. De wereld staat voor even helemaal op zijn kop. Ik ben ervan overtuigd dat we er samen goed doorheen komen.

Ik wens je sterkte met alles en hopelijk tot (virtueel) ziens!

Met BIJzondere groet,
Monique

Fijn als je dit deelt

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit vind je vast ook interessant